والواشر خطی ال ای دی چیست؟

درباره والواشر خطی ال ای دی بیشتر بدانیم

والواشر یکی از منابع روشنایی  ال ای دی جدید است. تعداد ال ای دی ها در یک ردیف نشان دهنده توان والواشر میباشد. ویژگی خاص والواشر ها متمرکز بودن و ستونی بودن نور است. درواقع ایجاد یک نور ستونی و خطی از ویژگی های ذاتی این منبع روشنایی است.

والواشر ها بر مبنای ال ای دی های ۱ وات SMD  یا Power LED طراحی می شوند. ضد آب بودن IP65 به جهت کاربرد بیرون ساختمان بسیار اهمیت دارد. بدنه اصلی والواشر خطی ال ای دی  قالبا از حنس آلومینیوم جهت دفع حرارت مناسب طراحی و ساخته می شود. اما قسمت های دیگر میتواند از مواد پلاستیکی باشد.

نکته مهم در انتخاب یک والواشر طول مناسب برای پهنای نور و ارتفاع مورد نیاز برای پرتاب نور میباشد. 

کاربرد های والواشر :

از کاربرد های مهم والواشر میتوان به نمای ساختمان ها ، ستون پل ها ، نورپردازی سالن ها و ایجاد نورهای مخفی اشاره کرد.

نکته مهمه در انتخاب رنگ نور والواشر جهت استفاده در نمای ساختمان ها استفاده از مدل های آفتابی و مهتابی و انبه ای می باشد. والواشر های رنگی سبز و آبی و قرمز معمولا در نمای ساخمان کاربرد چندانی ندارند مگر با نظر طراح. تنظیم زاویه نصب والواشر در دو جهت فاصله از دیوار و تنظیم زاویه دورانی در پرتاب و پوشش موثر نور بسیار مهم است. فاصله کم از دیوار ممکنه است باعث کاهش مسافت شود.

برای نصب پایه والواشر های نوین تاب به روش زیر عمل کنید.

  • ابتدا یک لبه پایه را در قسمت پشت والواشر در شیار مربوطه قرار دهید و به صورت نیم چراغ آن را در محل خود طوری که روی هردو شیار قرار گیرد قراردهید.
  • پیچ مربوط به پایه را محکم کنید.
  • والواشر را در محل مربوطه ببندید.
  • پیچ زوایه چرخ را محکم کنید.

والواشر ال ای دی خطی 6 وات